Met Pasen werd traditie getrouw het festivalseizoen afgetrapt. Veel AAA-acts waren dan ook op Paaspop te vinden. Was je erbij? Of heb je ze gemist? Check dan nog even onze recap hieronder:
Son Mieux wordt door de Volkskrant dé ontdekking van Paaspop 2019 genoemd. ”Wat voert Son Mieux het eigen verse werk op Paaspop formidabel uit. Meiresonne is getergd, zeker als zijn gitaar uitvalt. Hij vloekt en tiert, maar knalt zijn songs er daarna op een bezeten manier uit. Vooral het nummer Nothing vat echt vlam. Hij zweept zichzelf, zijn band en de zaal op en mag na een jubelende finale afrekenen bij de Paaspopkassa: een paar honderd zieltjes gewonnen. Een heerlijk nieuw bandje.”
Paaspop is het eerste festival van de band in 7 jaar en de Heideroosjes zijn het zeker nog niet verleerd. 3voor12 schrijft: ”De liefde voor muziek en het leven straalt van de performance af, al willen de teksten nog wel eens wat anders zeggen. Het is goed dat jullie terug zijn jongens!”
@Paaspop you rocked! 🙏#volletent pic.twitter.com/UEBzR6JNex
— heideroosjes (@heideroosjes) April 21, 2019
Paaspop was voor Tape Toy hun eerste festival. Het Brabants Dagblad schrijft het volgende in hun recensie: ”De band staat met een ontzettend aanstekelijk plezier te spelen, waarbij de chemie tussen de bandleden net zo hard van het podium spat, als het zweet van hun voorhoofden. Wat je ziet is een dansende zaal die de hitte trotseert om de vloer letterlijk aan het schudden te brengen. ”
3voor12 was aanwezig bij het optreden van FATA BOOM in de Thunder Alley en schrijven het volgende: ”Bezoekers hebben geen keus, je moet wel dansen. En als je dat niet doet, dan beweeg je wel mee met alle trillingen van de muziek. Maar gelukkig wordt er super hard en vol overgave gedanst door de aanwezige bezoekers.Na een tijdje is er zelfs een opstootje tussen twee feestgangers, waarvan de één vindt dat de ander te hard danst. Maar het is geen keuze, dansen op FATA BOOM gaat automatisch. Liedjes gaan over geld, over alcohol, over iemand haten, maar vooral over hoe het leven er echt aan toe gaat. Wij wensen alle bands die morgen in de Thunder Alley moeten staan veel sterkte: het podium zal nog wel een nachtje doortrillen.” Bekijk hieronder een impressie:
Little Easter bunsssss, my o my did y’all shake yer bumssss 💗 Paaspop we loved you again!Thanks for everyone who came out (shout out to all the people who sang along with all the lyrics, we saw you!) and don’t forget to get yo tix for our 'Don’t Like You'-tour, which starts next month 💥💥💥💣 https://fataboom.fanlink.to/DontLikeYouTour🎥 by Mailmen / Martijn Groeneveld
Geplaatst door FATA BOOM op Maandag 22 april 2019
Voor Wulf is Paaspop het eerste optreden van 2019. Het is een goede start van de dag voor de bezoekers. 3voor12 was er bij en schreef:
”Het publiek spitst hun oren, de eerste biertjes worden getapt en het refrein wordt meegezongen. Na dit nummer zingt hij nog een cover van het bekende nummer ‘Jesus He Knows Me’ van Genenis. Hij bedankt zijn band en mensen beginnen de tent te verlaten. Wulf weet het publiek een goede vibe mee te geven voor de rest van de dag.”
Op zondag opende RONDÉ de Apollo tent. ”Een relaxte vibe trekt door de tent heen en het is eigenlijk vanaf de eerste slag lekker om te luisteren. Een goede keuze om te boeken, want de waardering is er onder alle katerkoppen in het publiek. Al is het warm en benauwd het is een fijne ervaring. Stuk voor stuk echte muzikanten die zeker het applaus wat ze krijgen verdienen.” schrijft 3voor12.
Jeangu Macrooy begint zijn zomer goed. Vorige week vrijdag kwam zijn nieuwe single ‘Second Hand Lover’ uit en zondag stond hij op het podium van de Phoenix.
Kick off Festival Season: Paaspop! Happy Easter everyone 🐣 #paaspop #vrolijkpasen pic.twitter.com/mMoMuHVPJe
— Jeangu Macrooy (@JeanguMacrooy) April 21, 2019
Claw Boys Claw bestaan ondertussen al 36 jaar, maar weten nog steeds hoe ze een goede show moeten geven.
”Het bekendste nummer Rosie uit 1992 wordt uiteraard gespeeld en door een aantal mensen uit het publiek luidkeels meegezongen. Ook het nummer Superkid doet het goed, het nummer waar uitgebreid op gepogood wordt. Midden in de show besluit leadzanger Te Bos om over het hekje te klimmen. Met zijn charismatische loopje en de microfoon aan zijn mond loopt hij een aantal minuten dwars door het publiek terwijl de punk sound van Camerons gitaarwerk door de zaal galmt. Te Bos zoekt altijd de interactie met het publiek en blijft daardoor toch altijd weer verrassen.” – 3voor12.